31/5/11

UNA CARTA ALS SANTAEUGENENCS I SANTAEUGENENQUES

Vull agrair a totes les persones que ens han donat el seu vot a les passades eleccions municipals i en altres comicis. Passat uns dies he pres algunes decisions a nivell personal i que espero que comprengueu.

Estic molt contenta d’haver estat treballant durant setze anys pel municipi, quatre a l’oposició i dotze com alcaldessa.

Els resultats fan que els nostres vots no son suficients per poder governar con fins ara, nosaltres tenim il•lusió i projecte de municipi tal i com us varem presentar en el programa electoral, de fet aquest serà o hauria de ser el full de ruta de l’Ajuntament de Santa Eugènia de Berga.

Ara continuarem treballant per tots vosaltres però des d’altres espais, uns a l’oposició i d’altres ho farem des de fora de l’Ajuntament.

Si! Efectivament, jo he pres la decisió de no formar part d’aquest nou consistori i desitjo la vostra comprensió, la primera raó i la més important es que ara és el moment de la renovació i que dels quatre regidors que en formaran part, tres d’ells han estat actualment regidors, per tant tenen l’experiència i son capaços de liderar nous moments, i la segona dedicar més temps a la meva vida professional.

Durant aquesta etapa de la meva vida he viscut moltes vivències i que de ben segur mai les hauria experimentat si no hagués estat alcaldessa. Us puc assegurar que he treballat amb un únic fi, el millor pel poble!, amb mes o menys encerts, amb honestitat, amb transparència i sense enganys ni rancunies.

El pas pel ajuntament va començar amb una situació de dificultat econòmica i que en el transcurs dels anys l’hem superat fins tenir una bon estat financer, també és la de haver transformat i construït els equipaments necessaris per les necessitats del poble, tenir la cura i atenció a les persones d’una forma gairebé personalitzada, hem municipalitzat la llar d’infants i hem consolidat les bases per atendre a la gent gran, hem cregut important centrar-nos en l’esport com a eina de comunicació i transmissió del valors pels infants i joves, sabem de la importància de les entitats que cadascuna ha actuat amb llibertat i ha obtingut el que es podia des de l’ajuntament, en l’educació hem estat al costat dels docents, dels pares i mares perquè el futur està a les seves mans. Hem procurat que els impostos que paguen les empreses i els ciutadans fossin d’una forma proporcional, procurant que tots en fóssim directament afavorits pagant menys impostos i vigilant de no construir infraestructures que s’han de mantenir i serveis que també són costosos, hem procurat tenir els treballadors justos i necessaris perquè les necessitats del poble estesin cobertes.

El futur del poble ha de passar per no tenir un creixement urbanístic i per mantenir els serveis que tenim actualment. Volem un poble per viure tranquilament i aquest és el compromís que assolim jo personalment i els meus companys i companyes.

Tot plegat no ha estat gens fàcil hem estat condicionats per les normes, les lleis i la complexitat de totes elles, amb governs de tots el colors polítics sense que afecti al creixement i progrés del poble.

Ara que deixo enrere una etapa de la meva vida, queden sensacions, i les meves son d’enyorança i satisfacció, sentiments que vull expressar amb tota la transparència i sense vergonya.

Estic convençuda que enteneu i ho respecteu. Moltes gràcies a tots i sobretot a aquells que en feu sentir estimada.

Jo també vull canviar petites coses d’aquest mon i ho he intentat des del meu poble.

Filo Tió